2016/05/13

Představení

Následující text patří do celku, který jsem na předcházejícím blogu nazývala "Viktor". Mám pro to vymyšlený celý koncept a tohle je něco jako začátek. Bohužel ještě nemám název, proto se celý příspěvek jmenuje tak debilně. Snad mi to odpustíte. Na názvy jsem byla vždycky levá...

Upozornění: Podobnost se skutečnými osobami nebo událostmi je zcela záměrná.


Svět je nádherné místo pro člověka, který tomu věří. Který hledá to dobro a radost a všechno s tím spojené.  Ale kdo na to má čas a energii? Kdo si může dovolit vidět vše růžově. Neříkám, že je dobré mít nasazené něco jako černé pesimistické brýle… ačkoli černou považuju za barvu inteligence a nikoli smutku… kdo si dnes může vůbec dovolit mít nějaký sen.
Já mám v podstatě všechno, co potřebuju. Už pár let bydlím v jednopokojovém bytě. Ale ten pokoj je vážně velký – mám tam kuchyň, ložnici, obývací pokoj, což znamená dvě malá křesla a kulatý stolek. Zkrátka na bydlení si nemůžu stěžovat. Pronajímá mi ho taková stará paní, znáte to… vyperoxidovaná trvalá, věkem zaoblená, silné brýle. Taková normální babička. Docela jako ta moje, té taky vždycky, když se mi podívala do pokoje, málem vyletěla z pusy protéza.

Bilancování byla jeho oblíbená činnost.
Tentokrát bilancoval v kavárně nad hrnkem earl graye. Díval se po se po lidech, odhadoval jejich životní příběhy, které byly určitě zajímavější než ten jeho. Koneckonců to, co si dokážeme představit a vymyslet, je většinou zajímavější než skutečnost.

Ta holka v červených šatech sedící s tím týpkem v hnědém saku jsou určitě vysokoškoláci. Oba se tváří, že sežrali celý svět, nebo alespoň polovinu a zbytek dojí zítra. Těžko říct, kdo z nich je žalostnější. Ta holka z vesnice, která přijela do velkého města, aby dokázala, že má na víc, ale nakonec stejně skončí jako prodavačka v obchodě s oblečením. A on? Namyšlený floutek, který si udělá doktorát a potom toho bude celý život litovat. Neustále vydávat další publikace, hodit se za příležitostmi ke článkům, vymýšlet přednášky, když si tě vyberou na hostování do jiné tzv. intelektuální nory.
Vlastně na tom nejsem tak špatně.
Jsem knihovník.
Zkusím jinou intonaci. Jsem Knihovník.
Mám práci v teple a klidu. Pomáhám lidem uprchnout od nudného života. Stačí se podívat na lidi, kteří mi tam chodí. Aspoň jim dávám nějakou útěchu.
Knihovník, dámy a pánové, jsem knihovník.

Žádné komentáře:

Okomentovat