2016/05/01

filmové Obrazy

Dnes třikrát o ženách a jejich krásném údělu

Jeden starý italský horor je o čarodějnici, kterou pohřbili za živa, protože se jim nepodařilo ji upálit. Probouzí ji muž volající o pomoc. protože se za ním v kobce zavřely dveře. Ono to volání v italštině zní trochu ďábelsky. Její rakev jako by vybuchla zevnitř. Záběr na bílou vyhublou ruku s dlouhými drápy, démonické oči a tvář (vlastně všechna kůže) pokrytá boláky jako po moru. Co je ale zvláštní, je touha toho muže. Jde k ní a políbí ji. Bez ostychu, bez odporu. Víc neviděla, asi se přetrhl film. Ještě chvíli zmateně zírala na bílé plátno. Žena nemusí být krásná, aby dostala muže. Nemusí vlastně vůbec nic. Jen mu otevřít dvěře nebo vlastní rakev. Tak kde se stala chyba?

Nikdy nic nestíhala, nedokázala si naplánovat den, natož život. Chtěla být dokonalá. Alespoň se tomu utopickému stavu přiblížit. Začala si na mapě hledat Stepford. Našlo ji to jen něco v Glasgow. Začala si balit kufry, především všední potřeby, klasické kousky oblečení, nejhezčí šperky - začne nový život jako Stepfordská panička. Pokud nemá v životě nic dokázat, tak ať to stohí za to! Už nikdy nic nepřipálí, nezaspí, nebude muset manželovi lhát o bolesti hlavy, nebude mít výčitky a deprese. Nikdy se ji nic nepovedlo, přání šla do kopru. Budiž z toho alespoň koprová omáčka, středeční čokoládové sušenky, sobotní lívance a nedělní pečínka. Všechen její neúspěch skryje nadýchaná spodnička stejně jako jahody skryje pusinková pěna.

Připadala si jako ta malá holčička z Interview s upírem. Claudia? Přesně ta scéna, kdy stojí ve tmě na ulici a dívá se nahoru do okna na mladou nahou ženu jak se češe. Přesně ten moment, kdy ji dochází, že nikdy nebude jako ona. Upíři, a někteří smrtelníci, nevyrostou. Nikdy nebudou telesně a duševně dospělí. Budou stále stejní, i když pro okolí dospělí budou, ale i oni jim budou stále nosit panenky.
Smrtelná Claudia, narozdíl od té filmové, necítí jen touhu být krásná a dospělá. Ve smrtelné Claudii převládá nenávist. Nenávidí a žárlí. Neseznámí se s ní aby ji mohla později vysát všechnu krev z těla, ale aby mohla sledovat, jak ji s krví opouští i krása. Cuchá ji černé vlasy, když ji vráží nerezový kuchyňský nůž do prsou. Sleduje, jak ji z tmavých očí mizí jiskra, jak se tělo cuká v křeči.

Žádné komentáře:

Okomentovat